ZÁŽITKOVÉ STMELOVACÍ PROGRAMY PRO (RE)START TŘÍDNÍHO KOLEKTIVU
a kreativitu. Ideální je zařazení na začátku školního roku (září - říjen), máme však dobré zkušenosti
i s realizací v ostatních měsících. Programy doporučujeme také na projektový den či na adaptační pobyt - v přírodě, na hřišti nebo v běžné třídě, ve které je možné přesouvat lavice.

Mise
tajemný ostrov
- pro 4.-5. ročník ZŠ
- 4 vyučovací hodiny
ve kterém se vypraví na záchrannou akci na Tajemný ostrov.
Pomocí různých aktivit se navíc potrénují v důležitých kamarádských dovednostech. Tento program doporučujeme
mj. při změně třídního učitele nebo obměně kolektivu.


Expedice
tajemný ostrov
- pro 5.-7. ročník ZŠ
- 4 vyučovací hodiny
Expediční tým, který měl prozkoumat Tajemný ostrov, práci nedokončil kvůli neshodám v týmu. Cílem tohoto programu je zjistit, zda by vaši žáci obstáli lépe. Pomocí různých aktivit se navíc potrénují v důležitých dovednostech, které třída potřebuje pro dobré fungování kolektivu.

Mars
One
- pro 6.-8. ročník ZŠ, především pro nově vzniklé kolektivy
- 4 vyučovací hodiny
Žáci v rámci přípravy na dobrodružnou vesmírnou výpravu zažijí hry
a aktivity, jejichž cílem je seznámit se a nastartovat dobré vztahy
a spolupráci v nově vzniklém kolektivu.
Program je zacílen především na nově vzniklé či výrazněji obměněné třídní kolektivy nebo při změně třídního učitele.


Mínus na plus
s Amosem
- pro 6.-9. ročník ZŠ
- 4 vyučovací hodiny
Žáci jsou vedení k osobnostnímu rozvoji a dostanou praktické tipy, jak pracovat na vztazích a zlepšovat je (ve třídě, s kamarády, v rodině). Součástí programu je zážitková stmelovací hra, ve které si žáci vyzkouší důležitost komunikace a spolupráce. Více o programu zde.


Filmová
škola
- pro 6.-8. ročník ZŠ, (lze i 9. ročník na začátku školního roku)
- 2 vyučovací hodiny
Žáci v ilustračních situacích vztažených k filmové tvorbě zažijí různé aktivity. Během programu mohou zhodnotit dosavadní společné zážitky a podívat se do budoucna, co by spolu ještě mohli a chtěli zažít.

Cíle programů
- navození atmosféry tvůrčí spolupráce, respektu a vzájemné úcty ve skupině
- nastartování procesů potřebných pro správné formování kolektivu
- posílení vztahů jak dětí mezi sebou, tak mezi dětmi a třídním učitelem
- adaptace žáků po delším odloučení, (znovu)nalezení místa
ve skupině - prevence výskytu agresivity a dalších typů rizikového chování
- podpora duševního zdraví žáků

Co můžete od programů očekávat?
Výstupy z tvořivé činnosti žáků, které třídě zůstanou po skončení programu.
Podpora třídního učitele - během celého programu může sledovat žáky.
Aktivity mají diagnostický potenciál s tou výhodou, že žáci o tom nevědí,
a tudíž se chovají spontánně.
Návazné materiály - k jednotlivým aktivitám od nás vyučující dostane vodítko,
na jaké oblasti může své pozorování zaměřit.
Odbornost - programem provází třídu zkušený lektor certifikované organizace Hope4kids, z. s.
Reálná cena
4 400 Kč/4hod. program, 2 200 Kč/2hod. program
Plus doprava 7 Kč/km
Částka zahrnuje: odměnu pro lektora, pomůcky, zprávu z programu včetně doporučení pro další práci se třídou, přípravu, vzdělávání, aktualizace programů, supervize, náklady na certifikaci...
Smluvní cena - pokud je reálná cena překážkou.

